מפגש התעסוקה 2006 - גל של היצעי משרות שוטף את שוק העבודה







ליאור אריאב, מנהל הפרסום של חב' "נכס": הקהל הכי איכותי בארץ

מזה 26 שנים קיימת מסורת של עריכת מפגשי תעסוקה באוניברסיטת תל אביב. אנו, צוות ג'ובנט השתלבנו במסורת זו ויצאנו, זו השנה השלישית, לסקר עבורכם, גולשנו הנאמנים, את מפגש התעסוקה.

מגמות בשוק התעסוקה, חברות בתהליכי גיוס, ביקושים למקצועות מיוחדים, המלצות, בקשות ותחושות שבלב, כל המידע הכי חם ממפגש התעסוקה 2006 נאסף ומוגש לכם בכדי לשמור אתכם מעודכנים און ליין, כהרגלנו בקודש.

אז מה היה שם השנה.... יותר מ-70 חברות ואלפי סטודנטים ובוגרים השתתפו במפגש 2006. החברות המשתתפות היו ממגוון תחומים והביתנים שלהן נפרסו על פני שלושה מוקדים: מוקד טכנולוגי- אמדוקס, מוטורולה, התעשייה האווירית, אפלייד מטריאלס ועוד הרבה חברות מובילות. מוקד כלכלי ניהולי- בנקים, משרדי עורכי-דין, משרדי ייעוץ אסטרטגי ואף נציגות של חברת לוריאל. מוקד רב תחומי- חברות השמה וכוח אדם. המוקד הגדול ביותר היה המוקד הטכנולוגי (יותר מ-60% מהמפגש כולו) ובו חברות מתחומי המחשבים, האלקטרוניקה והטכנולוגיות השונות.

כפי שתוכלו להיווכח בכתבה, נראה שהתחושה הקיימת בשוק, כי בועת ההייטק מתנפחת מחדש והפעם מחומר עמיד יותר, לא פסחה גם על מפגש התעסוקה. ניתן לזהות ביקוש עצום לעובדים בתחומי ההייטק והטכנולוגיה לתפקידים שונים. אנשי משאבי האנוש בחברות השונות הודו בפנינו כי הקערה התהפכה על פיה באופן כזה שיש אפילו משרות מקצועיות מסוימות שהיצע העבודות בהן עולה על הביקוש. על אף העובדה שרוב מחפשי העבודה במפגש הם סטודנטים, בוגרים צעירים ועובדים עם ניסיון מועט, עדיין, הביקוש היה גדול. המפגש קיבל מימד של תחרות בין החברות על תשומת ליבם של מחפשי העבודה וכל חברה ניסתה למשוך אליה עוד מועמדים על ידי צ'ופרים ומתנות, החל מסוכריות בגודל כף יד, דרך אייס-קפה וארטיקים וכלה במטקות לים, תיקים שונים ונגן MP3.

מחפשי העבודה בתחומי המחשבים והאלקטרוניקה, מצאו מגוון רחב של משרות בחברות השונות, נרשמו, השאירו קו"ח ויצאו שבעי רצון מתוך ידיעה כי וודאי חלק מהחברות יזמנו אותם לראיון. לעומתם, למחפשי העבודה בתחומי מדעי החברה והרוח היה פחות קל. מאחר וכמות החברות הקשורות לתחומי הרוח והחברה שהשתתפו במפגש היה קטן, הם נאלצו לחפש בחברות ההייטק והטכנולוגיה משרות שאינן טכנולוגיות כי אם בתחומי האדמיניסטרציה, משאבי האנוש וכדומה. כמדי שנה, גם השנה היה מפגש מוצלח, מהנה ופורה ואורגן בצורה טובה. טיפ שהציעו חלק ממשתתפי היריד לשיפור מפגש 2007: לאור החום והשמש הקופחת יש מקום לשקול לערוך את המפגש בתוך מבנה סגור או להקדים את מועדו למספר שבועות קודם לכן.

פגשנו את ליאור אריאב, מנהל הפרסום של חברת "נכס", מפיקת הארוע שהינו מטעם, באחריות ובפיקוח היחידה להכוון תעסוקתי. ליאור עצמו היה ממפיקי החוברת של המפגש ואחד האנשים שמאחורי הקלעים של האירוע הנרחב והחשוב הזה.

ליאור, כמי שנמנה על המארגנים, מה דעתך על הארוע היום?
"הייתי מגדיר את המפגש כהצלחה מסחררת. מה שקורה פה מסמן תהליך של גידול בביקוש למשרות סטודנטים ואני חושב שרואים את זה פה".

מה היתה תגובת החברות לגבי השתתפות בארוע?
"החברות נענו מיד. הרבה מהחברות פה הן "שיחות נכנסות", כלומר, לא היינו צריכים לאתר אותן אלא הן באו מעצמן. אלו חברות שרוצות להשתתף באירוע. זה בעקבות ההצלחה של האירוע משנה שעברה. אני חושב שיש פה את הקהל הכי איכותי בארץ, קהל שהוא מוביל דעה וכולם רוצים להתחבב על הקהל הזה".

נראה כי המוקד הטכנולוגי מככב כאן היום, מה לגבי השתתפות חברות שאינן טכנולוגיות?
"אני חושב שיש חלוקה. יש כאן חברות מתחומים טכנולוגיים, חברות השמה וגם חברות מתחומים אחרים".

אתם מוזמנים לקרוא את הראיונות שערכנו עם החברות ועם מחפשי העבודה ואנו מקווים שבין השורות תמצאו טיפים שיסייעו לכם במציאת המשרה המתאימה עבורכם.

בהצלחה,

צוות ג'ובנט

web page statistics
Mrs Beasleys Coupon