קומדע - בואו לספר לענף ההייטק בישראל איך זה לעבוד אצלכם

בואו לספר לענף ההייטק בישראל איך זה לעבוד אצלכם

ראיון עם מר זאב שטח – מנכ"ל ובעלים של קומדע בע"מ


1. כיצד נולדה החברה?
החברה הוקמה בשנת 1985 כבר 33 שנה של וותק. קומדע היא חברה פרטית ישראלית העוסקת בפיתוח ושילוב פתרונות אבטחת מידע, הזדהות חכמה וחתימה אלקטרונית, ביומטריה והצפנות לארגונים גדולים.
מובילה בישראל בתחום אמצעי הזיהוי הביומטריים (זיהוי עפ"י מאפיינים פיזיולוגיים), חתימה דיגיטאלית (מעבר לעולם אלקטרוני ללא נייר הכל ירוק וחוסך זמן וכסף) ועוד המון פרויקטים בארגוני אנטרפרייז.
נכון להיום החברה מעסיקה כ-125 עובדים ואנו בחיפוש מתמיד אחרי עובדים/ות מוכשרים/ות – מתכנתים, מנהלי פרויקטים, אנשי מכירות.


2. מה מאפיין אתכם כארגון ואילו ערכים חרטתם על דגלכם?
המטרה היא ליצור טרנספורמציה דיגיטלית, עולם ללא נייר, בכדי לאפשר לארגון להתנהל דיגיטלית בצורה יעילה ובהתאם לרגולציה וברמה של אבטחת מידע הכי גבוהה.
אנו חברה ותיקה עם ניסיון רב, הסיבה העיקרית לכך היא לקוחות מרוצים שממשיכים להאמין בשירות שלנו לאורך הרבה שנים.

הערכים שלנו:

אחריות ואמון – שותפות אמיתית עם לקוחות בונים רק מתוך אמון ושקיפות מלאים. חשוב לנו האינטגרטי מול הלקוחות והתקשורת מולם לאורך כל התהליך תוך דאגה לשמירה על האיכות והסטנדרטים הגבוהים ביותר בקומדע. קשרים ארוכי טווח המושתתים על אמינות, הגינות ומחויבות להצלחה משותפת.

ממוקדי שרות לקוחות
– שרותיות, נציע את הפתרון הטוב ביותר ללקוח ולאו דווקא הרווחי ביותר.

מצוינות
– מחויבות מבלי להתפשר על איכות.

מקצועיות וחדשנות
– המומחים בקומדע מעודכנים תמיד בטכנולוגיות החדשות ביותר ובעלי חשיבה יצירתית. אנחנו רואים בערכים של קומדע מצפן מוסרי ותרבותי כאחד ובהיבט הפנים הארגוני אנחנו מחוייבים לשמור על:
אחריות ומחויבות אישית, שיתוף ועבודת צוות, כבוד הדדי, מיצוי וביטוי אישי, השונות כערך מקדם "גיוון" ,נתינה ומעורבות חברתית. 


3. אלו עובדים "ירגישו בבית" ויצליחו בארגון שלכם?
אנשים שאוהבים לעבוד ונהנים לעבוד. זה עניין של הלך רוח ואופי, האינטראקציה פה בין האנשים היא כזו בה אנחנו "מדליקים" זה את זה. פשוט כיף לנו ביחד!

עבודה אפקטיבית בקומדע מתבצעת בשילוב כוחות. לקשרי העבודה ולקשרים המקצועיים והחברתיים הנרקמים בצוותי העבודה ומשפיעים על הרגשת העובדים, על מצב הרוח והמוטיבציה שלהם
וגם על היכולות הקוגניטיביות שלהם ללמוד, להתרכז ולפתור בעיות טכנלוגיות.
בקומדע "חוויית העובד" משלב המועמדות לקומדע, לשלב עבודה כעובד מן המניין ועד לאחר הפרישה. מחוברות העובדים
(engagement)
בקומדע בסיפוק הצרכים הפסיכולוגיים הנדרשים והמשפיעים על רמת הביצוע של התפקיד. מחוברות היא תנאי הכרחי בקומדע להשגת מצוינות. העובדים מרגישים שקומדע ממלאת את הצרכים הפסיכולוגיים שלהם
וחשים שמחה בעבודה, שביעות רצון ומוטיבציה, רואים זאת בשטח, בהתנהגותם הרגשית, הפיזית והקוגניטיבית. יש התלהבות ויוזמה, חדשנות ויצירתיות אשר מגיעה באופן טבעי למצוא דרכים ותמיד לשפר ולהצטיין ויש גם פרסים ובונוסים.

 

הדבר המדהים שיש כאן, וזאת לא רק אנחנו אומרים, זה ההון האנושי בקומדע. עובדים פה אנשים מאוד איכותיים, ברמה גבוהה והתקשורת בין האנשים היא מאוד נעימה.
גיוס עובדים הוא התהליך החשוב ביותר בחיי חברה, אנו משקיעים בכך המון זמן ומשאבים. המטרה היא לצרף עובדים שיהיו שותפים לדרך שלנו. אנשים מוכשרים, עם מוטיבציה,
שרוצים ללמוד, להעמיק ולהצליח בתחומי התמחותנו ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהדנ"א של החברה. כבר יצאו עובדים לפנסיה אחרי 27 שנות עבודה בחברה וחלק שהגיעו לגיל פנסיה – עדיין ממשיכים לעבוד בכיף.

אחרי עשר שנים – הרבה עובדים קיבלו את "שעון הכסף", אחרי 20 שנה – מספר עובדים קיבלו "שעוני זהב" יוקרתיים.

רבים מהעובדים אומרים "אני מתכנן להגיע כאן לפנסיה" ודי נעים למעסיק ובפרט בחברת הייטק, לשמוע שעובד הקושר ומסמן את עתידו עם החברה.


4. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?
כל עובד שמתקבל לעבוד בחברת קומדע, מקבל הדרכות בתחומי הידע הנדרשים לו, על מנת שיוכל להתפתח בחברה. אנחנו מצמידים מנטור לכל עובד/ת חדש/ה להסתגלות מקצועית וחברתית
וכמובן שנותנים זמן הסתגלות ללמידה, נסיון תעסוקתי והפנמת התרבות הארגונית של קומדע. הצוותים "מחבקים" יש כאן עובדים ומנהלים ותיקים שתמיד מכוונים ומדריכים את העובדים החדשים
בכדי להסתגל לקצב העבודה המהיר של החברה.
אנו מאוד מאמינים ביצירתיות, "חשיבה מחוץ לקופסא" ויוזמות חדשות. המנכ"ל, נפגש עם כל עובד/ת חדש/ה ובודק האם נדרש סיוע נוסף בקליטה, כמו-כן, נוהג להיפגש עם כל עובד/ת בחברה (125 עובדים)
כל חצי שנה לשיחה אישית "אחד על אחד" ולשוחח "בגובה העיניים". מהשיחה הזו עולים, בנוסף ללבטים אישיים, גם הרבה צרכים ורעיונות לחברה.


5. אילו אירועים/ פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?
אחד הדברים הכי חשובים שמטפל צוות הhr שלנו, זה נושא ההוואי וגיבוש העובדים.
אחת לחודש מתקיים  happy hour, מידי חודש מתקיימים ערבי צוות, ואחת לשנה גם יש טיול לכלל עובדי החברה. השנה למשל טסנו יחד כל החברה (למעט מי שלא יכל) למונטנגרו,
הטיול היה בחודש יולי 2018 ועד היום מעבירים חווית במסדרונות החברה.
קומדע רכשה לאחרונה לעובדים מעילים אופנתיים ומטריות איכותיות, על מנת שלא יהיה להם קר 😊 חשוב לנו מאוד שעובדי החברה יעבדו בסביבה נעימה לצד החברים,
שירגישו תחושה משפחתית, חמה, תומכת ואוהבת



6. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?
החזון הוא לבצע דברים משמעותיים לטובת הציבור, לקדם, לעשות "מהפכות חיוביות טכנולוגיות" שמסייעות לציבור ומנבאות את הקידמה הטכנולוגית לעתיד טוב יותר.
זה נותן לעובדים בחברה הרגשה מצוינת שבזכותם – לציבור יותר נוח ויש פחות עמידה בתורים ופחות בירוקרטיה. מלדוגמא: במגזר הבריאות החתימה הדיגיטלית של קומסיין.
במגזר הבטחון, העובדים הם חלק מ"המאמץ הבטחוני" בישראל, שאף זה לטובת הציבור. משרד הביטחון, שירותי הבריאות והבנקים הם הלקוחות הגדולים שלנו.
כמו-כן, חברות מסחריות גדולות.


7. כיצד נראה יום עבודה בארגון?
מאד אינטנסיבי!
"ריצה", להבדיל מהליכה...מטפלים בעשרות פרויקטים בו זמנית (מולטיטאסקינג) וחסרים לנו עובדים כל הזמן, על כן, הגיוס הוא מאסיבי אבל מדוייק לצרכים של קומדע.
כל עובד בקומדע מבצע 3 תפקידים ומספר פרויקטים בו זמנית. מאתגר מאד ולא פשוט בכלל. 125 עובדים עושים עבודה של 300 עובדים וזו תמיד התגובה של עובדים חדשים:
"מבחוץ זה נראה שאתם אלפי עובדים... לא יאומן שהכול מתבצע עם צוות כזה מצומצם...." כל עובד בקומדע הוא טאלנט.



8. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?
המשותף לכולנו הוא הרצון להתמודד עם אתגרים משמעותיים, במטרה למנף את החברה ולהרחיב את פעילותה. כדי להשיג זאת, ברצוננו לגייס "אנשים שרצים למרחקים ארוכים",
איטליגנטיים מצד אחד ונחושים מאד מצד שני, טכנולוגיים ויזמים בנשמה. בעלי תשוקה מקצועית שמעוניינים למנף את החברה ו"השמיים הם הגבול" בשבילם....קיימת בקומדע "מחוברות עובדים"
המתאפיינת בתחושות משולבות של מחויבות ארגונית
(organizational commitment), חוזה פסיכולוגי (psychological contract), מעורבות בעבודה (job involvement) ואף הזדהות (identity)

רבה עם החברה. ישנו רצון עמוק ל"מימוש עצמי" של העובד ונכונות לתרום מעל ומעבר לנדרש בעבודה וזהו סוד ההצלחה של קומדע.


9. איך אתה רואה את יחסי העובד-מעסיק?
הגשמה עצמית היא המנוע של כל אחת ואחד מאיתנו לחיים מספקים. לא הכסף. גם אנשים עשירים מאד – עדיין מחפשים הכרה של החברה ולא תמיד זוכים לה.
אצלנו זה במנות גדושות וברמה יומיומית. כל עובד מרגיש ומבין את זה. החיים קצרים. אדם הולך מהעולם הזה לעולם הבא – לא עם כסף, אלא עם סיפוק (או להבדיל תסכול) באתגרים שעשה/הגשים.
לעיתים אנשים מתבלבלים לחשוב שהמטרה היא כסף ו/או כל מיני דברים אחרים. חשוב  לנו מאד לאפשר לעובדים לממש ולהגשים את עצמם. עובד ממומש הוא אדם מסופק. חשוב לנו לפתח את היכולות,
הכישורים והפוטנציאל שלנו באמצעות צמיחה אישית וסיפוק יומיומי ממקום העבודה, בצד תנאים טובים פלוס ורווחה כלכלית. בשאיפה לאושר וסיפוק שיתרום גם לעובדים וגם למשפחתם.
        



10. לסיכום, מה החזון?
החזון הוא לבנות חברה צודקת, חברה מגשימה, חברה שעושה למען הציבור הרבה דברים טובים, ועובדיה נהנים מכך. לאו דווקא רווחים יותר ויותר גבוהים.
הרווחים אצלנו מחולקים דבר ראשון להעלאות שכר ורק אם נשאר – מחלקים דיוידנדים.

ערכי ההגינות והאמינות מלווים אותנו מעל 33 שנה, וגם הלקוחות שלנו מלווים אותנו תקופות ארוכות. בקומדע מאמינים שאפשר לעשות עסקים אחרת,
עם עמידה בתקציב, לוח הזמנים ודרישות לתפור חליפה וסל פתרונות לכל פרויקט ופרויקט
לקוחותינו נמנים על כל המגזרים במשק לרבות פיננסי, ציבורי, ביטחוני, מסחרי, בריאות ועוד.

"תחושת השליחות" בקומדע מלווה גם בתחושת אחריות טכנולוגית לציבור להגשמת מטרות חברתיות, כלכליות, מדיניות אשר מקבלי ההחלטות הציבו לעצמם בדרך הטובה ביותר,
תוך מזעור סיכונים וחתירה להצלחה מרבית. נטילת אחריות מחייבת חשיבה מוקדמת, כדי לחזות עתיד טכנולוגי טוב יותר. תפישה אחראית מחייבת תכנון מראש,
נקיטת דרכי ביצוע נאותות, ותגובה נכונה לתוצאות.

מן הראוי להבחין בין שלושה סוגי אחריות: אחריות אישית, אחריות קולקטיבית, ואחריות חברתית אשר מיושמות בפועל בחברות קומדע.

כל הטירוף הזה של חברות ציבוריות שנמדדות על יותר ויותר רווח ומבטיחות יותר ויותר רווח ואם הן מועדות – אז אוי ואבוי – הוא מודל לא צודק ולא חברתי.
אני מכיר אגפים שלמים עם עשרות ומאות עובדים בחברות גדולות שנסגרו בגלל שהרווח שאותו אגף הפיק לחברה – הוריד את ממוצע הרווח של החברה. כך זה עובד, כאשר השיקול של חברה ציבורית,
בהגדרה, הוא כל הזמן להראות שיפור בשורת הרווח, אחרת ערך החברה יורד ונשחק. אגף כזה היה יכול להיות חברה מצוינת בפני עצמה אלמלא היתה ציבורית אלא חלק מקבוצה פרטית שאינה
נמדדת על ידי בעליה דווקא בשיפור מתמיד בשורת הרווח, אלא בהגשמה של עשיה ומהפכה.

ולבסוף סקופ - בקרוב יעברו רילוקיישן חלק מהעובדים בקומדע לסניף החברה באירופה, בכדי לאפשר תחזוקה טובה יותר של הלקוחות שלנו שם. קשה לנו לתחזק אותם מהארץ והביקוש לשרותינו הולך וגובר גם בחו"ל.


 

 

 

 

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!