חיפוש
לחיפוש משרות

איזור אישי

דרושים לפי תחומים

דרושים לפי אזור

דרושים לפי מילות מפתח

דרושים לפי חברות

משרות בלעדיות

דרושים ללא קובץ קו"ח

כניסה לסוכן המשרות

הרשמה לסוכן המשרות

משרות אליהן פנית

משרות מסומנות

משרות חמות

חברות מגייסות

AC נכסים סופר פארם מנורה מבטחים ביטוח בע"מ Ramot

שעת כושר במקום העבודה / טל בן-ברוך

אימון כושר אישי במקום העבודה נשמע כמו חלום אמריקאי רחוק? מסתבר שיש דבר כזה והוא זמין יותר מאי פעם. גיא שמשי, מאמן כושר מסוג אחר, מוביל טרנד חדש בארץ: אימון כושר לעובדים בחברות, בצורה אישית ולא בחדר כושר. שמשי משלב באימון מגוון תחומים בהם הוא מתמחה, המבטיחים את שלמות החוויה: אגרוף תאילנדי, פילאטיס, יוגה, קפוארה וגם משקולות, למי שחסר לו האימון הקלאסי.
לפני כארבע שנים, חברת התוכנה אירון נט שכרה את שירותיו של שמשי בתור מאמן כושר אישי לעובדי החברה. מאז, הוא מעניק אימונים לכל מי שמעוניין, פעמיים בשבוע.
בראיון לג'ובנט הוא מסביר מדוע כדאי למעסיקים להשקיע בשירותי אימון כושר אישי בחברה ואיך זה תורם לעובדים ולסביבת העבודה.

גיא שמשי, בן 35, חי ונושם ספורט מאז גיל 6. כילד עם בעיות בהגנה עצמית, מצא את הפתרון להתמודדות עם הסביבה באמניות הלחימה (פעמיים זכה בתואר אלוף ישראל באגרוף תאילנדי). בתום השירות הצבאי פנה לריקוד ואף היה חבר בלהקת "מיומנה" תקופה ארוכה, ורק אז החל לעסוק באימון הכושר האישי.


גיא שמשי

עד כמה אתה חושב שהרקע שלך וסיפור חייך משפיעים עליך כמאמן כושר?
אני לא מאמן כושר סטנדרטי שמאמן עם משקולות בחדר כושר, אלא הרבה מעבר לזה וזה נובע מהרקע הרחב שיש לי. מגיל צעיר עסקתי בספורט, בתחילה באקרובאטיקה, אח"כ קראטה, משם עברתי לאגרוף תאילנדי וכך בניתי את הביטחון העצמי שלי והיכולות הפיזיות שלי. הגעתי להרבה הישגים וזכיתי גם באליפות הארץ באגרוף תאילנדי פעמיים.
אחרי הצבא חיפשתי משהו אחר והגעתי לתחום של הריקוד, היה לי חלום להיות רקדן מקצועי והשקעתי את כל כולי בעניין הזה, לקחתי המון שיעורים, כמו בלט קלאסי, ג'אז, היפ-הופ, ריקודי בטן, פילאטיס, יוגה ועוד. בשלב מסוים התקבלתי ללהקת "מיומנה" והופעתי איתה במשך שמונה שנים בארץ ובעולם. לפני ארבע שנים החלטתי שאני רוצה להתמקד בהעברת אימוני כושר אישיים, מכיוון שחסרה לי האינטראקציה האישית עם האנשים, אותה אין בהופעה מול 1,000 איש. החלטתי לשלב בין אהבתי לעבודה קרובה עם אנשים ובין הידע הכל כך מקיף ורחב שצברתי בתחום זה.

מה מייחד אותך ממאמני כושר אחרים?
הייחוד שלי הוא בידע שיש לי, בו אני יכול לעשות שימוש בהתאם לאדם אותו אני מאמן. אני כמו חייט, תופר חליפה שמתאימה בדיוק לכל אחד אותו אני פוגש. כל אדם שמגיע אליי לאימון, אני מדבר איתו קודם ומבין את ההעדפות שלו, מה הוא אוהב לעשות ומה הוא פחות אוהב, מה המטרות שלו ולאן הוא שואף להגיע ורק אז אני מתאים את האימון לפי המידע שיש לי.
גברים רוצים בדרך כלל אימונים עם הרבה כוח, אז אני משתמש במשקולות ומעביר להם אימונים חזקים. נשים רוצות משהו יותר רגוע, אז אני מתאים להן את היוגה או הפילאטיס ולמי שמעוניין אפשר אפילו קפוארה. בנוסף, אני עושה עבודה מדיטטיבית עם אנשים שאני רואה שחסר להם שקט באימון, יש אנשים עם רעש פנימי שמפריע להם להתאמן והם לא מודעים לזה ולכן מדיטציה לפעמים זה חלק מהעניין.

מאיפה בא הרעיון לאמן בתוך ארגון?
אני מאמן באופן פרטי סוגים שונים של אנשים: נשים, גברים, ילדים וגם סלבס (רותם סלע, מיקי גבע, סמי הורי ואחרים). בין היתר אני מאמן גם מנהלים וראשי חברות, אחד מהם הוא אילון רוזן, מנכ"ל חברת אירון נט. לאחר שנתיים בערך של אימונים אצלי, התחלנו לגבש את הרעיון של אימון העובדים, עוד ערך מוסף ליחסי עובד-מעביד, ובאמת זה יצא לפועל וכבר ארבע שנים אני מאמן שם, והתוכנית זוכה להצלחה גדולה.

אז איך זה עובד?
בנינו את התוכנית בצורה יסודית ואישית מאד. אין שיעורים קבוצתיים בכלל, אלא שניים-שלושה עובדים באימון. אני משוחח עם כל עובד ומבין את הצרכים שלו ואת האופי שלו, ואז עושה חיבורים בין האנשים ומתאים את השיעורים, כל אחד לפי הסגנון שלו.
הפעילות נעשית במקום העבודה עצמו, ארגנו שם חדר מיוחד לצורך האימונים, שמאובזר בציוד הספורט המינימאלי הדרוש, והאימונים נערכים לפני או אחרי שעות העבודה, כל אחד איך שנוח לו.

האם אתה רואה את השינוי אצל העובדים?
בוודאי! אנשים בחברה התחילו לעשות ספורט רק בזכות היוזמה הזו, אחרת הם לא היו מגיעים לזה. אני מרגיש שהפכתי לכמה אנשים באירון נט את הגישה שלהם לגבי ספורט ומבחינתי זה ההישג האמיתי, להוציא את הפחדים שמושרשים אצלם כבר שנים ולגרום להם לאהוב ספורט. הפעילות הגופנית הפכה לגורם מגבש בחברה, אני לוקח אותם למרתונים ואירועים שמעבר לעבודה, וזו כבר ממש פעילות חברתית. בנוסף, אני מנסה לעודד גם תזונה בריאה יותר, ופעם בשבוע חותך להם צלחת ירקות מיוחדת שמסודרת ומתובלת לפי המומחיות שלי, והרבה חבר'ה הורידו עשרות קילוגרמים בזכות זה.

מה החשיבות בעיניך של פעילות גופנית במקום העבודה?
לפעילות ספורטיבית במקום העבודה ישנה חשיבות עליונה. מלבד התחושה הטובה שזה נותן לעובדים, המרגישים שמתייחסים אליהם באופן אישי ומראים להם שאכפת מהם, זה גם מעלה את הערנות שלהם, מייעל את התפוקה בעבודה, משפר את המוטיבציה ואת החשק לעבוד. בעיניי, אימונים במקום העבודה זה חובה.


עובדי אירון נט בזמן אימון

מדוע כדאי למעסיקים לשכור מאמן כושר?
מעסיק שמחליט להשקיע בעובדים שלו בדרך זו, מרוויח הרבה מבחינת שימור עובדים, שיפור עבודת הצוות והלויאליות שלהם, ויוצר סביבת עבודה נעימה יותר. העובדים מגיעים בבוקר שמחים יותר לעבודה ועם אנרגיות יותר טובות.

יש כבר חדרי כושר בהרבה מקומות העבודה, מה ההבדל בינם ובין אימון אישי?
נכון, אני מכיר את התופעה של חדרי כושר במקומות עבודה, ושמח שהיא קיימת, כי אני באמת מאמין בחשיבותה של פעילות גופנית. אולם האפקטיביות שיש לחדר כושר על העובדים לא משתווה למאמן אישי. אני נותן אימון אישי וצמוד המלווה עידוד בלתי פוסק, גם למי שחשב שהוא לא אוהב ספורט ושלא רגיל לפעילות גופנית. אני עוקב אחרי כל עובד ויודע מה מצבו, הקשר האישי הזה עוזר לעובד להתקדם, גורם לו להתחייב ומבטיח שייהנה מכל התהליך. בחדר כושר אין מחויבות של העובד לאימונים, זהו מקום מנוכר שבו יש מדריך אחד על מתאמנים רבים, עובדים רבים חוששים בכלל לגשת לחדר הכושר המאיים, ולכן זה לא יעיל באותה הצורה.

רוב העובדים היום עובדים מול מחשב במשך שעות, אתה יכול להמליץ להם על תרגילים בזמן העבודה?
לפני התרגילים, דבר מאד חשוב שתמיד שוכחים כשעובדים מול מחשב הוא הישיבה על הכיסא וגובה המסך. כדאי לשים לב שהמסך לא ממוקם נמוך מדי, כי אז באופן טבעי הגוף מתקפל, צריך להתאים את גובה המסך לגובה העיניים וכמו כן להתאים את הכיסא שלא יהיה גבוה מדי ולא נמוך מדי. כאשר יושבים צריך להקפיד על 90 מעלות בין השוק לירך, להצמיד את האגן כמה שיותר אחורה למשענת הכיסא ולשמור על גב ישר.
לאחר שלמדנו איך לשבת, כלל חשוב הוא להתמתח כל כמה דקות, לקום לעשות סיבוב ולחלץ את האיברים, לפתוח את בית החזה וליישר כתפיים, מי שיכול אפשר אפילו לעבוד בעמידה, כמובן לא לאורך זמן.
המלצה נוספת היא להתחיל לעבוד גם עם היד הלא חזקה עם העכבר. זה נשמע להרבה אנשים כמשימה בלתי אפשרית, אבל כל דבר שלומדים אותו ועושים אותו בהדרגה הוא אפשרי. כדאי להתאמן כל יום בין דקה לחמש דקות, ותוך חודש אפשר לשלוט בשתי הידיים באותה רמה.

לסיכום, מה המוטו שלך?
אני מנסה להעביר לכולם את האהבה הזו שיש לי לספורט, אצלי אין רגע בלי פעילות גופנית, זה מה שגורם לי להרגיש טוב עם עצמי.
והמוטו שלי: "!Don`t wish it would be easier; wish you were better"
חלק מהעניין זה ההתמדה ולא לוותר, גם את הילדה שלי אני מלמד את זה והיא רק בת ארבע וחצי...

בסרטון הבא ניתן לצפות באימון של איגרוף תאילנדי בחברת אירון נט:
http://www.youtube.com/watch?v=Cup42KUlYSw

לכתבה באנגלית

 
חיפוש עובדים Jobnet דרושים - חיפוש עבודה גיוס עובדים לימודי מקצוע קורות חיים הצהרת נגישות
Facebook Google+ Linkedin