סיפור הצלחה – נדב כהן, מנהל חשבונות, בגיר גרופ בע"מ / הדס שמעוני

נדב כהן, 39, השתלב לאחר לימודי התואר הראשון בראיית חשבון בתחום הכספים. במהלך השנים עבד נדב כסטאז'ר במשרד רואה חשבון, התקדם לתפקיד חשב ואף התמחה בטכנאות מחשבים. בטרם הגיע לבגיר, עבד נדב בחברה העוסקת בתחום הבקרה לענף הבנייה והסלילה, והחליט לאחר ארבע שנים לעזוב מאחר והגיע
לידי מיצוי. 
שבועיים לאחר שהפיץ את קורות חייו התקבל לעבודה כמנהל חשבונות בחברת בגיר גרופ בע"מ לפני כשנה, משרה אותה מצא באמצעות אתר ג'ובנט.

על חברת האופנה בגיר גרופ:
חברת בגיר גרופ בע’’מ מתכננת, מפתחת, מעצבת, מייצרת ומשווקת ביגוד מחויט לגברים ולנשים.
החברה הינה גלובלית, כשעיקר הפעילות (מעל 90%) שלה היא בחו"ל. בגיר מחזיקה חברות בנות, אתרי יצור ומשרדים בחו"ל (באנגליה, ארה"ב, גרמניה וכו'), ומשווקת כבר למעלה מ- 45 שנה ביגוד מחוייט בכל העולם. חליפות בגיר מאופיינות בחדשנות טכנולוגית וידועות בכל העולם.
ישראל מרכזת כ- 10% מפעילות בגיר, כאשר חלק גדול מהפעילות היא רשת חנויות האופנה המחוייטת
"בגיר" - רשת חנויות עם קולקציה קלאסית. החברה מונה כ- 3,500 עובדים, מתוכם 230 בארץ.

"כמנהל מחלקת ספקים במחלקת הכספים של החברה הקודמת, ניהלתי קבוצה של שישה עובדים. במסגרת העבודה, שהתנהלה על מי מנוחות, הייתי אחראי על הנהלת החשבונות היומיומית. לאחר לבטים קיבלתי החלטה והתחלתי לחפש עבודה חדשה".  


נדב כהן במשרדי בגיר בקרית גת  

מדוע לאחר ארבע שנים החלטת לעזוב?
"תפקידי בחברה הקודמת אמנם היה ניהולי, אך תוכנו השבלוני חסר הדינמיות גרם לי להגיע לרוויה. מבחינת כישוריי הרגשתי שאני לא ממצה את יכולותיי עד תום. מעבר לכך, הרגשתי צורך להתקדם מבחינה מקצועית וכלכלית, אך לא הייתה אפשרות כזו בחברה. מחלקת הכספים הייתה קטנה וכפופה למנהלת כספים אחת, כך שקשה היה להתקדם במעלה ההיררכי, לעומת המבנה הארגוני בחברת בגיר, בה דרגים רבים".

היכן חיפשת עבודה?
"עזבתי את מקום עבודתי הקודם זמן קצר לאחר שהחלטתי לעזוב, והתחלתי להפיץ קורות חיים במרץ באתרי האינטרנט השונים. חבריי מהענף המליצו לי על אתר ג'ובנט כאתר ובו הצעות אטרקטיביות, ואכן המענה מצד חברות ההשמה והארגונים היה נרחב".

אילו שיקולים לקחת בחשבון כששלחת קורות חיים?
"חיפשתי אחר משרה מאתגרת ודינמית בחברה שמאפשרת קידום. הפצתי קורות חיים למשרות מתחום הכספים למנהל חשבונות, כלכלן, חשב ואפילו למשרות בכירות, מאחר ורכשתי ניסיון ניהולי". 

כיצד נערך תהליך הגיוס לחברה?
"תהליך הגיוס החל בסדרת מבחנים אישיותיים ומקצועיים במכון הערכה, במהלכם התרשמתי מאד מההשקעה שבאבחון האדם הנבחר. התחושה שמדובר בתפקיד רציני ובעל חשיבות התחזקה כאשר הגעתי לראיונות בבגיר, מול מנהל הכספים ומול מנהלת משאבי האנוש".

התקבלת לאחר זמן קצר מאד – שבועיים.
"למזלי, כלל לא הרגשתי מובטל. במהלך תקופה זו הייתי בתהליכי גיוס בחברות השמה, ובתהליכים מתקדמים בבגיר ובחברה נוספת מיבנה, שתיהן לתפקידים מתחום הכספים".  

למה בחרת לבסוף בחברת בבגיר, מה משך אותך בתפקיד?
"הוצע לי תפקיד מרתק מבחינת מגוון תחומי העיסוק והחברות מולם אני עובד. במסגרת תפקידי אני עוסק בחשבונאות ברמה גבוהה, ומשמש כחוליה המקשרת בין בגיר לחברות הבת שלה בחו"ל, כאשר אני בקשר תמידי עם אנשי הכספים שלהן. אני בהחלט חושב שבגיר היא בית הספר הטוב ביותר לחשבונאות".

איך עברה הקליטה שלך לחברה?
"עוד ביומי הראשון חשתי ביטחון, ובמהרה הוסרו כל הדאגות. מחלקת משאבי האנוש קלטה אותי באופן אישי, הסבירה לי על המבנה האירגוני של בגיר על כל מחלקותיה וערכה לי קבלת פנים מסודרת עם עובדי החברה. לאחר מכן, עברתי תכנית הדרכה הכוללת סבב היכרות עם מנהלי כל המחלקות, כמו מנהל מחלקת המחשוב, מנהל החדשנות – האחראי על הפטנטים, המחלקה הלוגיסטית וכו'. בנוסף, נחנכתי על ידי מנהל חשבונות מהמחלקה וקיבלתי תמיכה ופירגון מלא משאר צוות העובדים. מעבר לכך, בגיר דואגת לטפח את מקצועיות עובדיה ולעיתים קרובות מזמינה אותי לכנסים ולימי עיון הנערכים בארץ ובחו"ל". 

כיצד בנויה מחלקת הכספים של בגיר?
"המחלקה מונה 10 עובדים, רובם מנהלי חשבונות והיתר מהווים מחלקה מקצועית, כאשר אני חלק מהם. מעבר לעבודת הנהלת החשבונות השוטפת, הכוללת הנפקת חשבוניות ורישומן, הכנת משכורות, תשלום לספקים, גביית חובות ומטלות נוספות, המחלקה המקצועית עוסקת בהפקת דו"חות חודשיים, ניתוחים פיננסיים, עריכת מצגות להנהלה וכן הפקת דו"חות רבעוניים הכוללים ניתוחים ופילוחים מורכבים".

איזו מן חברה היא בגיר מבחינת אווירה ואנשים?
"האווירה בחברה משפחתית, כך שיחס המנהלים אישי, בגובה העיניים וללא דיסטנס. החשבת של המחלקה למשל יושבת עימי לעיתים לארוחת צהריים, וכן מנהל הכספים דורון אברמוביץ', שהוא אחד מאנשי המפתח בבגיר, תמיד נכון לעזור, להקשיב ולדחוף אותנו קדימה".

מה הערך המוסף שאתה מקבל מהחברה כעובד?
"בעיניי, היתרון הוא בהשקעה וביחס אל העובדים. ההתייחסות לעובד היא כאל בעל השפעה, שלו היכולת לשנות את פני דברים. בהתאם, אני מקבל יד חופשית ומלוא התמיכה להביע את רעיונותיי וליזום. במהלך ישיבות המחלקה קיימת שקיפות מלאה ושיתוף פעולה, כאשר דורון מספר לאנשי הכספים על תוצאות הרבעון והתוכניות לגבי העתיד, ומצד שני כל אחד מוזמן במהלך הישיבות להשמיע קולו". 

עם הפנים לעתיד, היכן אתה רואה עצמך בטווח הארוך?
"אני רואה בבגיר אופק מקצועי ושואף להתקדם, כאשר ישנו כיוון נראה לעין. אני מיועד להתקדם לתפקיד מנהל האחראי על ההכנה של הדו"חות המאוחדים, תפקיד יוקרתי ומורכב הדורש ידע וניסיון עשיר. מעבר לכך, אני רואה בבגיר בית שני ומרגיש בר מזל שהתקבלתי לכאן. היחס החם, האינטראקציה המיוחדת בין העובדים, ההכשרה המקצועית, שיתוף הפעולה ועוד, גורמים לי להישאר בחברה ולהשקיע את מירב מרצי".

אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"אני ממליץ לדבוק בחלום ולא להתפשר על הכיוון המקצועי. בעברי התפשרתי בלית ברירה על משרה בעקבות לחץ כלכלי וכל אותה תקופה הרגשתי מתוסכל. אני חושב שניתן להגשים את השאיפות בעזרת כוח רצון ועם הרבה מוטיבציה".

אסנת פיינגולד, מנהלת התקשורת השיווקית, מספרת על שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט:
"אנו עובדים עם אתר ג'ובנט כבר מספר שנים ומאד מרוצים. כחברה גלובלית הנמצאת בצמיחה ומגייסת עובדים באופן שוטף, אתר ג'ובנט מהווה עבורנו פתרון טוב ואפקטיבי לגיוסים מוצלחים. אנו שואפים לגייס את האנשים הטובים ביותר ולאתר ג'ובנט מערכת סינון מצוינת. עובדה זו, יחד עם השירות האדיב, המקצועי והמהיר, הופכת את אתר ג'ובנט לאחד ממקורות הגיוס המרכזיים שלנו".


לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

מחפשים עבודה? 

מחפשים עובדים? 

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!