סיפורי הצלחה – דפנה גושן, תועמלנית, ומירב כהן, מנהלת גיוס וקליטה, ש. שסטוביץ בע"מ / הדס שמעוני

דפנה גושן ומירב כהן, מצאו את עבודתן כתועמלנית ומנהלת גיוס וקליטה, בהתאמה, בחברת ש. שסטוביץ בע"מ. בסיום לימודי תואר ראשון במדעי בעלי החיים, החליטה דפנה לחפש עבודה המשלבת עבודת שיווק וביולוגיה – שני תחומים שהיא מאד אוהבת. לשמחתה, לפני תשעה חודשים מצאה את עבודתה כתועמלנית בחברה. מירב כהן, בעלת תואר ראשון וניסיון כמאבחנת במכון למיון, חיפשה ומצאה לפני כשנה וחצי את עבודתה כמנהלת הגיוס והקליטה בחברה. שתיהן עשו זאת באמצעות אתר ג'ובנט.

מירב כהן, מנהלת הגיוס והקליטה של שסטוביץ, מספרת על החברה:
"חברת ש. שסטוביץ, שנוסדה לפני כ- 54 שנים על ידי שמעון שסטוביץ ז"ל, הינה חברה בבעלות משפחתית פרטית. החברה מייבאת, משווקת ומפיצה מגוון רחב של מוצרי צריכה ומותגים בינלאומיים ברחבי הארץ ונחשבת למובילה בתחומה.
כיום אנו מונים כ- 1,200 עובדים, כשהרוב הם אנשי שטח הפרוסים ברחבי הארץ ומבצעים את המכירה והשירות אל מול הלקוחות".


(מימין): דפנה גושן ומירב כהן במשרדי חברת ש. שסטוביץ בע"מ


סיפור ההצלחה של דפנה גושן
בעקבות חלומה להיות וטרינרית, החלה דפנה גושן, 28, ללמוד מדעי בעלי החיים בפקולטה לחקלאות ברחובות. במהלך הלימודים, עבדה כשלוש שנים באחד מבתי המרקחת של "מכבי" כסייעת ומתאמת שיווק. "כאדם תקשורתי שמחפש את הדינאמיות ואינטראקציות, הגעתי למסקנה לאחר הלימודים להשתלב בתחום בעל אוריינטציה שיווקית ולכן, התחלתי לחפש עבודה שמשלבת עבודת שיווק וביולוגיה, שהם שני תחומים שאני מאד אוהבת". לפני תשעה חודשים מצאה דפנה את עבודתה כתועמלנית בחברת ש. שסטוביץ בע"מ, באמצעות אתר ג'ובנט.

דפנה, מה היה חסר לך לאחר תקופה של 3 שנים כסייעת ומתאמת שיווק בבית המרקחת?
"במהלך העבודה רכשתי ניסיון רב בתחום השיווק, וכן עברתי קורס השתלמות בשיווק ומכירות באוניברסיטת בר אילן. לאחר שלוש שנים הגעתי לידי הבנה שאני מעוניינת שהשיווק יהיה חלק אינטגראלי מהקריירה שלי, ולכן החלטתי למצוא מקום שבו אוכל לשלב במסגרת תפקידי את השיווק עם מדעי החיים ולהתפתח מקצועית".

כיצד ניהלת את תהליך החיפוש?
"החיפוש אחר משרה מתאימה התמקד באתרי אינטרנט לחיפוש עבודה, כאשר לאתר ג'ובנט פניתי בעקבות המלצה של חברה שחיפשה גם היא עבודה. מצא חן בעיניי מגוון המשרות המתפרסמות באתר  והעדכון היומיומי אשר ייעל וקיצר באופן משמעותי את התהליך. מדי שבוע קיבלתי עדכון למייל האישי שלי מהאתר על משרות רלוונטיות".

מה משך אותך לתחום התועמלנות?
"תועמלנות היא בעצם שיווק רפואי ובכך היא משלבת את התחומים הקרובים אליי ביותר והם שיווק וביולוגיה. כתועמלנית נפתחה לי דלת לעולם השיווק באופן כללי, ואני מרגישה שהתפקיד תורם לי הרבה. מעבר לכך, בעתיד אני מתכוונת לעשות תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ולהתעמק בתחום".

מה היו השיקולים שלקחת בחשבון בעת החיפוש?
"שלחתי קורות חיים למשרות המיועדות לבוגרי ביולוגיה, המאפשרות שילוב בחברה גדולה עם אפשרויות קידום ופיתוח. בנוסף, עקב אהבתי הרבה לשיווק והניסיון הרב שרכשתי, חיפשתי בעיקר משרות תועמלנות, תיאום שיווק ומכירות שטח".

מלבד שסטוביץ בדקת אופציות נוספות?
"תהליך החיפוש היה קצר, במהלכו בדקתי מספר אופציות אבל רובן לא ענו על רצונותיי. חלק מהמשרות לא התאימו לי מאחר ומוצריהם לא עניינו אותי, בחלקם האחר לא חשתי בכימיה במהלך הראיונות. כמו כן, חשוב היה לי לעבוד באזור המרכז והשרון".

כיצד עברו ימייך הראשונים בחברה?
"קבלת הפנים בחברה הייתה חמה ומחבקת. אנשים סביבי היו מאוד חביבים ועשו הכל על מנת להקל עליי את ההשתלבות. בחודש הראשון עברתי התלמדות והכשרה מאסיבית של החומר הרלוונטי".

כיצד את משלבת את תחום השיווק והביולוגיה במסגרת תפקידך?
"אני נמנית עם צוות תועמלנים, האחראי על שיווק מותג 'קולגייט'. הצוות מחולק על פי אזורים, כאשר כל אחד עוסק בשיווק רפואי מול מרפאות שיניים, רופאים, שינניות וכו'. אנו מספקים לרופאים אינפורמציה מלאה על כל מאפייניו ותכונותיו של המוצר, על מנת שיוכלו להתאים לכל אחד מהמטופלים את המוצר המתאים לו ביותר. כמו כן, אנו מעדכנים צוותים רפואיים לגבי מוצרים חדשים שיוצאים לשוק".

מהי ההתרשמות שלך, איזו מן חברה היא שסטוביץ מבחינת אווירה ואופי?
"שסטוביץ היא חברה מאוד נעימה עם אווירה משפחתית, כאשר היחסים בין העובדים חמים ומפרגנים. כחברה מגוונת, לשסטוביץ המון תחומים וקשת רחבה של מותגים מהמובילים בשוק. אין לי ספק כי בחברה שמים דגש גדול מאוד על אופי העובד ולא רק על הניסיון המקצועי ומגייסים את הטובים ביותר. אני מאמינה כי החברה, המשמשת 'בית חם' לעובדיה, דואגת לשמר ולקדם עובדים טובים".

האם את מרגישה שאכן התקדמת מבחינה מקצועית מאז שהגעת לשסטוביץ?
"בהחלט. העבודה רק גרמה לי להבין כמה שתחום השיווק קרוב לליבי ואם היו לי ספקות לגבי ההתאמה או היכולות שלי לתפקיד, הרי שהם כבר לא קיימים. אני מרגישה שלמדתי הרבה בשנה האחרונה, נחשפתי לתחומים חדשים והרגשת הסיפוק גדולה מאוד. אני מאוד נהנית לעבוד בשסטוביץ".

סיפור הצלחה?
"אין ספק. כיום אני נמצאת בדיוק במקום שאני רוצה, נהנית מהעבודה ומקפידה לבצע אותה בצורה הטובה ביותר. אני אחראית על קידום מוצר שאני מאוד מאמינה בו ולומדת בכל יום דברים חדשים. סביבת העבודה תומכת מאוד והכרתי חברים חדשים. כמו כן, יש לי אופק מקצועי וכיוון להתפתח, כאשר במידה ואוכיח את יכולותיי אוכל להתקדם ".

אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"ההמלצה החמה ביותר שאוכל לספק היא להחזיק קורות חיים מעודכנים וכתובים בצורה טובה ועניינית. ניתן להתייעץ עם איש מקצוע שיכול לעזור בכתיבת קורות חיים בצורה מקצועית. הטיפ השני הוא התמדה. צריך לחפש ולהתמיד להתעדכן במשרות המשתנות ולשלוח קורות חיים באופן יומיומי".

סיפור ההצלחה של מירב כהן
מירב כהן, מנהלת הגיוס, מהווה אף היא סיפור הצלחה של אתר ג'ובנט, כשלפני שנה וחצי חיפשה ומצאה את עבודתה בחברת שסטוביץ. לאחר סיום לימודי התואר ראשון החלה לעבוד כמאבחנת במכון אדם מילוא. זמן מה לאחר מכן התחילה לחפש עבודה במטרה להשתלב בצוות משאבי אנוש ולהרגיש חלק מחברה. 

"כשעבדתי במכון, הדגש היה על הפן האבחוני. הרגשתי ככלי תומך חיצוני אשר מספק שירות נקודתי אל מול מספר פרויקטים. לאחר זמן מה הרגשתי שאני מעוניינת להיכנס ליחידת משאבי אנוש ולהרגיש חלק מארגון. בדרך זו, מעבר לגיוס ואבחון, אוכל לעסוק במגוון רחב של תחומים הנוגעים למשאבי אנוש ולקחת חלק במכלול התהליך".  

כמנהלת הגיוס והקליטה של החברה, כיצד שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט תורם לכם?
"אנו מאד נהנים מהעבודה מול ג'ובנט וזוכים לקורות חיים ממוקדים. ככלי גיוס אנו מרוצים מהאתר ועושים בו שימוש רב. לראיה, כל שנה אנו עורכים סטטיסטיקות של אפיקי גיוס, באמצעותם אנו בוחנים מה הם אחוזי הגיוס שהגיעו מכל מקור. אני יכולה לומר שדרך ג'ובנט קיימת עליה משמעותית!
ב- 2006, 17% גיוסים הגיעו דרך האתר, ב- 2007, 29% וב- 2008, 37% (כאשר הנתונים של 2008 הם עד סוף חודש נובמבר).

כיצד משפיע עליכם המצב הכלכלי הקשה?
"ישנם שינויים פנים-ארגוניים שהתרחשו בזמן האחרון בחברה, שאינם קשורים למצב הכלכלי בחוץ. מעבר לכך, התחושה אצלנו כרגע היא די יציבה ואנו ממשיכים כרגיל. אין האטה או צמצום בגיוסים לחברה ואפילו נפתחים תקנים חדשים. כפי שציינתי, ישנם שינויים אחרים ברמה העסקית, אך נושא זה קשור לארגון עצמו".

מה תוכלי להמליץ למחפשי עבודה בעיקר, לאור המיתון הקרב?
"יחד עם שימוש באתר ג'ובנט, המשמש כלי יעיל לגיוס, אני חושבת שבימים קשים אלו שיטת 'חבר מביא חבר' היא יעילה באותה מידה הן למחפשי עבודה והן למעסיקים. השוק מוצף וישנה משמעות גדולה למילה טובה של עובדים שמכירים וסומכים על המלצתם".

לסיום, מדוע לדעתך כדאי להצטרף לשסטוביץ?
"ראשית, חברת שסטוביץ היא מה שאנחנו נוהגים לכנות 'חברה בג'ינס', שזה אומר שהאווירה בה קלילה, נעימה וחברית, ללא פורמאליות או דיסטנס נוקשה. המנהלים נגישים והעבודה נעשית בשיתוף פעולה מלא. מעבר לכך, מהבחינה האישית, אני רואה את עצמי גדלה ומתפתחת בחברה. תפקידי רחב, מאד מספק, ואופיו מאפשר לי ללמוד ולהרחיב אופקיי בתחום של משאבי אנוש". 

לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

מחפשים עבודה? 

מחפשים עובדים? 

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית  

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!