משרה חמה – מומחה JAVA – חברת טראיינה

בימים אלו יוצאת חברת טראיינה במבצע גיוס, במטרה לצרף לשורותיה אנשים לתפקיד מאתגר
ויצירתי – מומחה java באחת מקבוצות הפיתוח של החברה.
שוחחנו עם מיכל הרשטיין, מנכהלת מש"א של החברה וזיו ינקוביץ', דיירקטור r&d והמנהל המגייס בפרויקט, שסיפרו לנו על חברה טכנולוגית צעירה ודינאמית, המשלבת יציבות פיננסית עם אופי סטארט-אפי והמציעה תפקיד מרתק, המתאים לאנשים שאוהבים אנשים, טכנולוגיה והתמודדות עם אתגרים.

על החברה:
זיו: חברת טראיינה נוסדה לפני כ- 8 שנים ועוסקת בפתרונות לשוק הפיננסי. בראשית דרכה פותחה בחברה מערכת trading relation management) trm) לאוטומציה של מסחר רב צדדי במט"ח, עבור הלקוח הראשון של החברה – דוייטשה בנק. פתרונות החברה נועדו לספק מענה למורכבות שבניהול מערכות וביצוע עסקאות מרובות משתתפים, בין לקוחות מוסדיים והבנקים המשרתים אותם. המוצר השני שפיתחה טראיינה נקרא harmony. זהו מוצר המשמש כסטנדרט עולמי לתחום המט"ח, ועושים בו שימוש כ- 50 מן הבנקים הגדולים בעולם. שירות harmony מאפשר ללקוחות תקשורת עם בנקים מבלי להיות מחובר אליהם ישירות. לפני כשנה נמכרה טראיינה לתאגיד icap הבריטי, תמורת 247 מיליון דולר.


הצוות של טראיינה

כיצד השפיעה הרכישה על טראיינה?
זיו: בהתנהלות היומיומית, אין לכך כל השפעה. הדבר היחיד שקרה בעקבות הרכישה, היה שראשי icap פנו אלינו ואמרו שהם מאוד מעריכים את עבודתנו, הם חושבים שיש בישראל אנשים מבריקים, ורוצים שנמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים. קבוצת הפיתוח החדשה עבורה אנו מגייסים כעת, היא תוצאה של האמון של icap בצוות המפתחים הישראלי והאתגר האמיתי עבורנו הוא לעמוד בסטנדרטים שהצבנו.  
מיכל: הרכישה שינתה את מעמדנו ומצבנו. אנחנו כבר לא בשלב המלחיץ בו חברה מחכה לגיוס הבא כדי להמשיך לשרוד. נוצר כאן שילוב מצויין של חברה קטנה, לא קטנה מדי, עם גב כלכלי חזק ועם אמונה מאוד גדולה של הגוף שרכש אותנו.

כמה עובדים מעסיקה החברה?
מיכל: טראיינה נמצאת בתנופה וגדלה כל העת. נכון להיום אנו מעסיקים 145 עובדים, כ- 40 מהם בארה"ב, וביניהם הנהלת החברה, השיווק, המכירות, שירותים מקצועיים וקבוצת פיתוח קטנה. בנוסף, יש לטראיינה סניף קטן בלונדון, המורכב מאנשי מכירות ושיווק ובארץ נמצא מרכז הפיתוח הממוקם במגדלי עזריאלי ומעסיק 90 עובדים.

אילו אנשים אתם מחפשים לצרף לחברה?
זיו: אנשים איכותיים, שאוהבים התמודדות עם אתגרים. אנשים מבריקים ויצירתיים, שיכולים ללמוד ולפתח מערכות וגם להביא יוזמות משלהם לטובת המערכות הללו.
מיכל: אנחנו בוחרים בקפדנות את האנשים הנכונים, אנחנו מחפשים אנשי צוות, שהם שחקנים קבוצתיים ויחד עם זאת בעלי יוזמה וחזון אישי.

האם חשוב לכם לגייס מועמדים בעלי נסיון?
זיו: הנסיון חשוב מאוד, אך המימד האנושי חשוב יותר. מועמד בעל נסיון מועט, אך אדם מבריק, שהוא קודם כל בנאדם, יקבל עדיפות על פני אדם בעל נסיון רב יותר, שאין לו את אותו פוטנציאל.
אנחנו מוכנים לקבל גם אנשים עם נסיון מועט, אם הם אנשים איכותיים, עם ברק בעיניים, המסוגלים להתמודד עם משימות שעשויות להיות מורכבות וגדולות עליהם כרגע. אנחנו נעזור להם להתמודד ולהצליח.

מה מהותו של התפקיד – מומחה java בטראיינה?
זיו: מדובר בתפקיד באחת מקבוצות הפיתוח החדשות של החברה. זהו תפקיד מאוד מעניין, הדורש אנשים יצירתיים שאינם מפחדים מאתגרים ומסוגלים להתמודד עם מערכות גדולות, להמציא אותן ולחדש אותן. המערכות ישרתו מאות רבות של בנקים בכל רחבי העולם.

כיצד הייתם מתארים את אופייה של החברה?
זיו: רובנו היינו סטארט-אפיסטים צעירים כשהגענו לכאן, וכולנו גדלנו והתבגרנו עם החברה. האופי של טראיינה הוא מאוד צעיר ועם זאת משפחתי. התחושה היא שדואגים לכל צרכיך, נותנים לך את כל הכלים בכדי להצליח והמפתח להצלחה הוא בידיך. יש כאן אנשים מאוד איכותיים, מסוג האנשים שאתה רוצה לצאת איתם בערב לבלות. האנשים כאן לא פועלים מתוך אגו, אלו אנשים שמוכנים להעניק מעצמם לטובת ההצלחה של החברה. איכות האנשים היא אחת הסיבות המכריעות בעטיין החליטה icap לרכוש את החברה ובחרה להרחיב בישראל את קבוצת הפיתוח שלה.
מיכל: יש כאן שילוב מצויין של עשייה באווירה של סטארט-אפ, צוות צעיר, דינאמי ואיכותי, והתנהלות פתוחה יצירתית וחופשית. יחד עם היותנו חברה מבוססת ויציבה עם גב מאוד חזק, אנחנו עדיין לא גדולים מדי וכל האנשים מכירים היטב זה את זה. מאוד חשוב לנו לשמור על מצב זה גם בעתיד.

האם אופי העבודה בטראיינה הוא סטארט-אפי לחוץ ואינטנסיבי?
זיו: זה לא המודל שלנו וזהו מצב לא רצוי מבחינתנו. יחד עם זאת, יש "פיקים" שדורשים עבודה יותר מאומצת, אך זה יחסית נדיר.

מהן אפשרויות ההתפתחות בטראיינה?
מיכל: האנשים הם המשאב החשוב ביותר שלנו והם אלו שמעצבים את החברה ותורמים יותר מכל להצלחתה. לכן, ברור שחשוב לנו להשקיע בהם, שכן הצלחתם היא הצלחתנו. אנחנו יודעים לזהות את האנשים בעלי הפוטנציאל ולקדם אותם. יש בטראיינה הרבה אפשרויות לתנועה ולהתפתחות. קשה למצוא כאן אנשים שמהיום הראשון עובדים באותו הצוות. אנשים נעים בתוך החברה, לומדים דברים חדשים ומתמודדים עם אתגרים חדשים.
זיו: אני נמצא כאן כבר למעלה מ- 8 שנים, מיומה הראשון של החברה. התחלתי כמפתח מן השורה, לאחר מכן התקדמתי לתפקיד ראש צוות, ואח"כ לתפקיד – דיירקטור r&d.
מיכל: היו מקרים בהם קידמנו אנשים גם לאחר שנה בלבד, לתפקיד ראש צוות. אין כאן עניין של ותק, אלא התייחסות לכישורים ולפוטנציאל. מרבית המנהלים בחברה גדלו לתפקידי ניהול מבפנים.

אילו הדרכות אתם מקיימים עבור העובדים?
מיכל: יש לנו תכנית הדרכה מסודרת, במסגרתה אנחנו מספקים הכשרות לעובדים. מעבר להדרכות המקצועיות-טכנולוגיות, חשוב לנו שהאנשים יהיו מחוברים ויבינו את עולם התוכן בו הם עוסקים. השנה העברנו הדרכה מקיפה ורבת מפגשים שנעשתה ע"י כלכלן בכיר, שהסביר למפתחים לעומקם מושגים מקצועיים מתחום הכלכלה, בהם הם נתקלים במהלך עבודתם. בנוסף, מנהלי המוצר שלנו עורכים אחת לחודש הרצאה על המוצרים שבאחריותם וזאת במקביל לסדנאות מקצועיות שעוברים העובדים.

מה מאפיין את הניהול בטראיינה?
זיו: בתור אחד המנהלים הבכירים בחברה, אני יכול להעיד שהדלתות כאן אף פעם לא סגורות.
מיכל: במרבית החדרים כאן אין דלתות כלל, מתוך התפישה הזו של פתיחות. אנחנו מאמינים בעבודת צוות וגם המנהלים הבכירים שלנו הם אנשי צוות שעובדים וחושבים יחד. בכל יום רביעי אנחנו מקיימים מפגש חברה, במהלכו אנחנו יושבים ומדברים, מעדכנים, מתעדכנים, שואלים שאלות ומביעים דעות. האווירה היא מאוד פתוחה ודינאמית. יש כאן דיאלוג אמיתי.

כיצד מתבצע תהליך הקליטה של עובדים חדשים?
מיכל: תהליך הקליטה שלנו הוא מאוד מובנה ומסודר. לכל עובד חדש יש חונך המלווה אותו וחשוב לנו שהקליטה תשלב גם את ההיבט המקצועי וגם את החברתי. אנחנו דואגים שיהיה לעובד החדש נעים מבחינה אישית, במקביל לתהליך המקצועי, שהוא מובנה וברור.
זיו: בתהליך הקבלה, אנחנו נותנים למועמדים לדבר עם האנשים בצוות אליו הם מיועדים, כיון שחשוב לנו שתהיה התאמה. חשוב לנו לקלוט אנשים שכיף לעבוד איתם וחשוב לנו לשמור על הצביון המשפחתי. אנשים חדשים שנקלטים כאן, זוכים לחיבוק, דואגים להם ומלמדים אותם.

אילו אירועי רווחה אתם מקיימים?
מיכל: אנחנו מקיימים אירועים רבים ומגוונים; אירועי משפחות, סופי שבוע, טיולי חברה וכד', אך מעבר
לאירועים הגדולים, חשוב לנו לקיים גם אירועים קטנים במסגרת הצוותים ולתת לכל אחד מהעובדים תשומת לב ויחס אישי. אנחנו מאוד מקפידים על הערך המוסף.

כיצד אתם מעודדים שימור עובדים?
זיו: אחוזי העזיבה כאן הם נמוכים מאוד. במהלך 3 השנים שניהלתי את קבוצת harmony, עזבו רק שני אנשים, שניהם להקמת סטארט-אפים משלהם.
מיכל: אחת הסיבות לאחוזי העזיבה הנמוכים, היא המנהלים. האנשים אוהבים את המנהלים שלהם ואת האווירה כאן. אנחנו לא לוקחים את זה כמובן מאליו ועושים תהליכים אקטיביים על מנת לשמר את העובדים שלנו. אחת לשנה אנחנו עורכים סקר שביעות רצון, ולוקחים ברצינות את תוצאותיו ולומדים באמצעותו מה והיכן ניתן לשפר. סיבה מרכזית לכך שהמשרדים שלנו הם בעזריאלי היא תוצאות סקר שערכנו ששיקף באופן ברור, שהנושא של הגעה נוחה למקום העבודה זוכה למשקל גבוה מאוד בקרב העובדים.

ולסיום, מדוע כדאי למומחה java להצטרף לחברת טראיינה?
מיכל: האווירה בטראיינה מאפשרת לעובד להיפתח ולהתפתח, להתקדם ולקבל את מירב התמיכה בכדי להצליח. עם הגב שיש לנו היום, זו חברה בעלת חוסן פיננסי, גישה אישית וניהול מקצועי, חברה שאני הייתי רוצה
לעבוד בה.
זיו: טראיינה היא חברה כייפית ומאתגרת. זהו מקום בו תראה אנשים מחייכים במסדרונות ויחייכו גם אליך. זו חברה בה ידעו גם לאתגר אותך וגם לתת לך את האפשרות להגשים את עצמך. אם אתה רוצה להגיע למקום בו תוכל להפיק את המקסימום מעצמך, מקום בו תוכל להצליח ולהגיע הכי רחוק שתרצה, טראיינה היא המקום. החברה הזו יודעת לעזור למי שרוצה להצליח.


לשליחת קו"ח למשרת מומחה java:
[email protected]

לכתבה באנגלית  

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!