סיפור הצלחה – עירון שבתאי, התחיל כמנהל פרויקטים וקודם להיות סמנכ"ל, חושן SYNERGY / הדס שמעוני

עירון שבתאי, בסיסט להקת סינרגיה, מהנדס תעשייה וניהול ובוגר תואר שני במנהל עסקים, בדיוק סיים קדנציה באגף כוח האדם בצה"ל כשהחל לחפש עבודה. "לאחר שסיימתי תואר בטכניון במסגרת העתודה האקדמית, התחלתי את שירותי בצה"ל בגיל 22, במהלכו מלאתי מספר תפקידים מאתגרים בתחום תכנון כוח אדם וארגון ושיטות, וקודמתי עד לדרגת רב סרן". לאחר כשבע וחצי שנים החליט לצאת לאזרחות ולהתפתח בעולם העסקי.

עירון מצא את עבודתו בחברת חושן synergy באמצעות אתר ג'ובנט. לאחר כשנתיים כמנהל פרויקטים, מונה עירון לסמנכ"ל בחברה, האחראי לניהול פרויקטים ושותף לפיתוח העסקי של החברה, ניהול תהליכי גיוס ושימור כוח האדם וליווי העובדים והדרכתם.

מדוע החלטת לעזוב את תפקידך הבכיר בצבא?
"אין ספק כי לעבודה במסגרת הצבאית היו יתרונות רבים. עברתי שירות שונה מהרגיל. תפקידי כלל אחריות והשפעה רבה על החלטות המתקבלות בארגון. יחד עם זאת, החלטתי עם סיום הקדנציה להתמקד בעולם העסקי שבחוץ. רציתי להיחשף לשוק האזרחי המכיל סגנונות עבודה רבים ומגוונים, וכך מצאתי את חברת חושן synergy".


עירון שבתאי במשרדי חברת חושן synergy

איך הגעת לאתר ג'ובנט?
"חיפשתי עבודה בשני ערוצים, באמצעות התקשורת הכתובה והאינטרנט, כאשר מהר מאד התמקדתי באתר ג'ובנט. אשתי, שגם חיפשה עבודה באותה תקופה, המליצה לי על אתר ג'ובנט כאתר יעיל ונוח לחיפוש. חזרו אלי כמה חברות ואפילו עברתי מספר ראיונות".

אילו משרות חיפשת?
"חיפשתי תפקידים בתחומי ניהול בעולם התעשייה והניהול ובעולם מנהל העסקים. הבחנתי במשרה של מנהל פרויקטים בתחום ארגון ושיטות ומאד התחברתי אליה. תיאור המשרה תאם את רצונותיי להשתלב בעולם
חדש - עסקי".

מדוע בחרת בחברת חושן בסופו של דבר?
"זמן קצר לאחר ששלחתי קורות חיים למשרת מנהל פרויקטים בחברת חושן synergy, זומנתי לראיון עם מנכ"ל החברה שהינו גם הבעלים. תהליך המיון היה זריז ותכליתי ומאחר וקיבלתי הצעה קונקרטית, אטרקטיבית ומאתגרת, נעניתי בחיוב ובחרתי לא להמשיך בתהליך גיוס ממושך בו התחלתי בחברה אחרת.
מצא חן בעיני תחום העשייה של החברה, רמת האחריות הנגזרת מהתפקיד, האפשרות לפיתוח המקצועי, הגיוון בעשייה והיחס האישי שקיבלתי מהמנכ"ל לאורך כל תהליך המיון. בנוסף הובהר לי כי החברה שמה דגש על איזון מושכל בין העבודה לחיים הפרטיים, דבר אשר הסתבר בדיעבד כנכון ואפשר לי להתפתח במקביל לעבודה, גם בעולם המוזיקה".

לאחר מספר ראיונות עם מנכ"ל החברה, התקבלת. מה כלל תהליך הגיוס?
"הראיון הראשון היה מאד מקיף וכלל שאלות מקצועיות ואישיות. לאחריו ערכנו מספר פגישות על פני כמה שבועות, תוך כדי עבודתי הקודמת לקראת השחרור. במהלך פגישות אלו למדתי להכיר את החברה ואת מנהלי הישיר (המנכ"ל) וכן סיכמנו את תנאי ההעסקה. מאחר ועמד על הפרק באותה התקופה פרויקט הקשור לתחום שבו התמחיתי, תכנון וניהול כוח אדם, התפקיד קרץ לי עוד יותר".

על חברת חושן synergy:
חברת חושן synergy, אשר נוסדה לפני כ- 6 שנים, הינה חברה להנדסת תעשייה וניהול, המתמחה בתחום ארגון ושיטות במגזר הפיננסי. החברה מספקת פתרונות הנדסת תעשיה וניהול בתחומי תכנון, מחשוב, ארגון ותפעול בארגונים פיננסיים, ומעורבת באופן מלא ביישומם. החברה מונה כיום כ- 30 מהנדסי תעשיה וניהול, בעלי ניסיון רב בתחום שיפור והתייעלות בגופים הפיננסיים המובילים בישראל. תוצרי החברה מתאפיינים באיכות ללא פשרות, בהתאמתם ללקוח וברמת ישימות גבוהה.

איך עברו ימיך הראשונים בחברה?
"בתחילה עבדתי יחד עם המנכ"ל על פרויקט גדול, שבבסיסו הגדרנו תפיסה לניהול כוח אדם בבנק גדול ומכובד. עם הזמן, קיבלתי לאחריותי פרויקטים נוספים בעלי חשיבות רבה וצוותו אלי עובדים נוספים".

האם הפרויקט הראשון נחל הצלחה?
"הצלחה מרובה. תפיסת הניהול שגובשה על ידינו, אושרה בבנק לאחר כשלושה חודשים, ועד היום אנו מלווים את יישומה. לפרויקט הייתה משמעות אדירה והוא השפיע באופן גורף על הארגון כולו, כמו חלק גדול מהפרויקטים שלנו שתוצאותיהם נראות בשטח לאחר זמן קצר".

קודמת לסמנכ"ל לאחר זמן קצר יחסית בחברה.
"ב-3 השנים האחרונות החברה נמצאת בתהליך צמיחה והתפתחות. הרחבת כמות העובדים והיקף הפרויקטים, הביא לצורך בהגדרת שכבת מנהלים בכירים אשר יהיו מעורבים בפיתוח העסקי תוך התמודדות עם האתגרים הנובעים מהתפתחות זו, ביניהם אתגר גיוס כוח האדם ושימורו. לשם כך, המנכ"ל החליט למנות 3 סמנכ"לים בחברה - אני ושתי מנהלות פרויקטים מצטיינות נוספות, שעבדו בחברה סמוך להיווסדה. אנו עובדים בסינרגיה וחולקים יחד את כל תחומי האחריות".

מה הייחוד של חושן synergy כחברה קטנה?
"כחברה קטנה כל עובד ועובד בא לידי ביטוי באופן מלא, משפיע על איכות התוצרים ובא במגע עם גורמים בכירים בקרב הלקוחות. מעבר לכך, לעומת חברות אחרות בתחום הייעוץ, אנו חברה שמתמקדת במגזר אחד - המגזר הפיננסי, הכולל בנקים, בתי השקעות, חברות כרטיסי אשראי וחברות ביטוח, ולכן צברנו ניסיון מקצועי רב בתחום. במהלך השנים היינו מעורבים בפרויקטים כמעט בכל היחידות הקיימות, ונחשפנו לרוב תהליכי העבודה במגזר. במקביל בנינו גרעין יציב של עובדים אשר צבר ניסיון, ידע ויכולות להתמודד כמעט עם כל פרויקט. מעבר לכך, מנכ"ל החברה והסמנכ"לים מעורבים בכל הפרויקטים ותורמים מניסיונם לשאר העובדים".

איזו מן חברה היא חושן synergy מבחינת אווירה ואנשים?
"זו חברה שהיחסים בין העובדים בה הם בלתי פורמאליים ואף משפחתיים, אשר שמה דגש על איזון מושכל בין העבודה לחיים הפרטיים. התקשורת הפתוחה בין העובדים והתחושה שלכולם מחויבות גדולה להצלחת הארגון, גורמות לעובדים לבוא עם מוטיבציה וחיוך לעבודה.
לשם כך הגדרנו בחברה שגרות, כגון מפגש המסכם את השבוע עם עוגות וקפה בכל יום חמישי, במהלכו ניתנת סקירה על אירועי השבוע באווירה מיוחדת. בנוסף, בכל רבעון אנו עורכים כנס סיכום רבעון לכל העובדים, במהלכו אנו מעדכנים אותם על ביצועי החברה, יעדיה, מציגים עובדים חדשים ועוד. מדי תקופה אנו עורכים כנס גדול לעובדים, כאשר בקיץ האחרון נערך הכנס בתורכיה.
מעבר לכך, לכל עובד יכולת להתפתח מקצועית בחברה במסגרת הפרויקטים המגוונים וגם במסגרת סדנאות מקצועיות, הממומנות על ידי החברה".

כסמנכ"ל אתה רואה עצמך ממשיך להשפיע ולהתפתח בחברה עוד שנים רבות?
"חושן synergy היא חברה הנמצאת בצמיחה מתמדת מבחינת היקף העובדים והלקוחות. על אף היותי בתפקיד בכיר, אני מרגיש שיש לי לאן להתפתח, מכיוון שהחברה עצמה מתקדמת באופן מתמיד. במסגרת תפקידי, האחריות, האתגר בפיתוח עסקי והאתגר הניהולי והמקצועי במגמת עליה, עקב קליטה מסיבית של עובדים והפרויקטים הרבים שנכנסים לחברה.
אני מרגיש שיש פה סיפור הצלחה, בכך שהגעתי ממקום גבוה למקום גבוה עוד יותר מכל הבחינות".

על שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט:
"גייסנו חלק משמעותי מעובדי חברת חושן באמצעות אתר ג'ובנט. בהחלט ניתן להגיד על עובדי חושן synergy שהינם משתייכים לשכבת מהנדסי התעשייה וניהול האיכותיים ביותר. האתר מאפשר לי כלקוח לעקוב אחר כניסת הגולשים למשרות המפורסמות באמצעות ממשק הניהול. בדרך זו, זיהינו כי החשיפה למודעות שלנו גבוהה. מעבר לכך, אנו זוכים לחשיפה באמצעים נוספים כגון כתבה שהתפרסמה באתר ובה סיקור יריד התעסוקה באוניברסיטת תל אביב, בו השתתפנו בשנה שעברה". 
 
אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"לדעתי, חשוב מאד להשקיע בכתיבה נכונה של קורות החיים ולהקפיד על הפרטים ועל עיצובם. זאת מכיוון שטופס זה מספק רושם ראשוני על המועמד, מייצג אותו ולמעשה אמור לשווק אותו בצורה הטובה ביותר.
בחושן synergy, מתחיל תהליך המיון כבר בהערכת רמת ההבעה בכתב של המועמד, כפי שבאה לידי ביטוי בקורות החיים".


לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

מחפשים עבודה? 

מחפשים עובדים? 

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!