סיפור הצלחה – איתי ארז, נציג מכירות טלפוני, הכלל הראשון / הדס שמעוני

כאדם תקשורתי בעל יכולת שכנוע, מאז ומעולם אהב איתי ארז, 23, את תחום המכירות. הוא התמחה בתחום במספר מקומות עבודה, הן בארץ והן בחו"ל, וכאשר חזר מהטיול הארוך למזרח אליו יצא אחרי הצבא, החל לחפש עבודה. זמן קצר לאחר שליחת קורות החיים, מצא איתי את עבודתו כנציג מכירות טלפוני בחברת הכלל הראשון, באמצעות אתר ג'ובנט.

הכלל הראשון מקבוצת כלל ביטוח הינו גוף חדשני המוביל את ענף שיווק ביטוחי הפרט. שיטות העבודה נשענות על מערכות מידע crm, וכוח אדם מקצועי ומיומן. החברה מאמינה בעבודת צוות, עידוד יוזמה ופתיחות, שהם מרכיבים משמעותיים בתפישת העובד כעוגן מרכזי בתרבות העבודה.

מה מיוחד לדעתך בתחום המכירות?
"תהליך המכירה הוא תהליך דינמי ומרתק, מאחר והוא מציב בפני העובד אתגרים רבים. במסגרת תפקידינו ולנוכח התנגדויות הלקוח, המוכר נדרש להציג – באמצעות פתרונות יצירתיים, יחס אישי ומערכת אמון – את המוצר ככזה העונה על צורך ספציפי שלו. כמו כן, המוכר צריך באופן רציף לחשוב על דרכים חדשות לשווק את המוצר בצורה האטרקטיבית ביותר, כאשר מטרת העל היא בסופו של דבר לסגור עסקה".


איתי ארז - נציג מכירות טלפוני

איזו משרה חיפשת כאשר חזרת מחו"ל?
"לפני הנסיעה לטיול עבדתי בסוכנות נסיעות, כאשר אופי התפקיד היה יותר שירותי ופחות בעל אוריינטציה מכירתית. לשמחתי, זמן קצר לאחר שחזרתי לארץ, השתלבתי בחברת הכלל הראשון בתפקיד שעונה על ציפיותיי. כבעל ניסיון בתחום המכירות חיפשתי תפקיד מאתגר בחברה גדולה ויציבה, שבה אוכל להתקדם ולהתפתח. כמו כן, מאחר שחזרתי מטיול ארוך, היה חשוב לי לאתר תפקיד נוח בעבודת משמרות שתהיה קרובה לאזור מגוריי".

כיצד ניהלת את תהליך חיפוש העבודה?
"נכנסתי ל- google, הקשתי במנוע החיפוש 'חיפוש עבודה' ו'דרושים' ואחד מהלינקים הראשונים שהופיעו היה אתר ג'ובנט. באתר גיליתי משרות רבות מתחום המכירות באזור המרכז במגוון חברות ומיד שלחתי קורות חיים".

מה הכריע את הכף לטובת הכלל הראשון?
"הכלל הראשון היא למעשה החברה הראשונה אליה הגעתי לראיון. עברתי שני ראיונות במהלכם התאהבתי באווירה החברית, במנהלים הנחמדים שראיינו אותי ובתוכן התפקיד. עוד מהראיון הראשון ערכו לי סיור במשרדי החברה ובמחלקת תיאום הפגישות ומיד מצאו חן בעיניי העובדים והתנהלות המחלקה. בראיון השני הוכחתי מוטיבציה ואהבה למכירות ומספר ימים לאחר מכן התחלתי לעבוד".

כיצד מתנהלת העבודה כנציג מכירות טלפוני?
"אני חלק ממוקד תיאום הפגישות הטלפוני, המונה כ- 60 נציגים העובדים במשרות. במסגרת תפקידי אני מתאם פגישות לסוכני מכירות השטח ולמעשה מתווך בין אנשי המכירות של החברה ללקוחות העסקיים והפרטיים שלנו. התפקיד כולל קביעה ותיאום פגישות לאנשי המכירות בתחומי הביטוח ואיתור לקוחות פוטנציאליים".

איזה סל מוצרים/חבילה אתם משווקים?
"אנו משווקים כל מה שקשור לביטוח הבריאות, למשל אם מדובר בביטוח שמכסה תרופות, השתלות, ניתוחים, או אם מדובר באובדן כושר עבודה, ביטוח חיים ובעצם כל סוג של ביטוח שמטרתו להגן על האדם, אם חלילה הוא יגיע למצב שלא יאפשר לו לדאוג לעצמו. כאן מתחיל תפקידינו כחברת הביטוח".

איזו מן חברה היא הכלל הראשון מבחינת אווירה ואופי?
"למרות גילי הצעיר, עבדתי בעבר במספר מקומות עבודה, ואני יכול לומר שחברת הכלל הראשון מאד ייחודית, בראש ובראשונה בגלל היחס יוצא הדופן של ההנהלה לעובדים וההליכה לקראתם. מנהליי הישירים הם אנשים אשר רוצים בטובתי, תומכים בי מבחינה מקצועית ומפרגנים מכל הלב. מעבר לכך, האווירה בקרב העובדים גורמת לי לקום בבוקר בכיף וללכת לעבודה עם חיוך. צברתי פה חברים אמיתיים ואני מאד מרוצה".

שירלי בר, מנהלת משאבי האנוש של החברה, כיצד שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט תורם לתהליך הגיוס שלכם?
"בעידן שבו האינטרנט הינו גורם תקשורתי משמעותי, הרי שערוץ זה בכלל והעבודה עם ג'ובנט בפרט, בהחלט תורמת לתהליך הגיוס ומאפשרת לנו להגיע לכל מועמד פוטנציאלי באשר הוא".

האם חברת הכלל הראשון מושפעת מהמשבר הכלכלי העולמי?
"כארגון אשר הפלטפורמה בו בנויה על נציגי המכירות, הרי שמכירות באשר הן מושפעות תמיד מגורמים חיצוניים, אלא שהמוצר שאנו עוסקים בו הינו מוצר שלמעשה לא ניתן לחסוך בו והוא הגנה על האדם ועל חייו וחיי משפחתו. ביטוח פרטי תמיד יהיה חשוב במיוחד במצב בו קיים משבר כלכלי עולמי, שאז אי הוודאות רק הולכת וגדלה".

איתי, למרות שזו עבודה התחלתית מבחינתך, אתה רואה עצמך מתפתח בחברה ומתקדם לאורך זמן?
"בתחילת דרכי בחברה, תוכן התפקיד לא נשמע לי מרתק במיוחד, היות ודובר על נושא ביטוח הבריאות, נתונים סטטיסטיים וכו'. אך כיום, לאחר כארבעה חודשים, אני יכול לומר בפה מלא כי נחשפתי לנושא מעניין שחשוב לדעתי לכל אחד ואחת מאיתנו להכיר. תחום הביטוח הוא עשיר באינפורמציה, כך שמדי יום אני לומד דברים חדשים ומכיר סוגי ביטוחים רבים". 

וכיצד היום אתה מסתכל על נושא ביטוח הבריאות?
"כיום אני עובר לעיתים קרובות הדרכות בנושא ביטוח, למשל על סוגי הפוליסות, וכן על אומנות המכירה. אני שמח שהתקבלתי לכאן ועוד יותר מרוצה מכך שבחרתי בחברת ביטוח שמהווה מבחינתי בית ספר לשיווק ומכירות, דרכה אני נחשף לתחומים חדשים.
הייתי מעוניין להתקדם לתפקיד איש מכירות שטח ולהתפתח מבחינה מקצועית כמוכר וכסוכן ביטוח. 
העבודה בכלל הראשון היא המשתלמת ביותר מבחינתי ואני מרגיש כי היא תורמת לי מכל הבחינות".

האם יש לך המלצה למחפשי עבודה בתקופה זו?
"אני חושב שגם כיום, אדם שרוצה למצוא עבודה – יצליח בסופו של דבר להגשים את בקשתו. ישנן משרות רבות בשוק, במיוחד בתחום המכירות, ואדם שאוהב ומתחבר לתחום יוכל להשתלב בקלות בחברה חדשה. לאור המצב הכלכלי הקשה, אני ממליץ לחפש עבודה באופן מושכל דרך האינטרנט ולמקד את החיפוש על פי קריטריונים מסוימים, כגון תחום עיסוק, סוג עבודה, אופייה וכו'. בהצלחה!". 

לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

> מחפשים עבודה? 
>
מחפשים עובדים? 
> כתיבת קורות חיים

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית  

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!